Látunk benne fantáziát, de még bőven vannak kérdőjelek is.
A Brave most kezdte el tesztelni ezt az igazán izgalmas üzleti modellt.
A Chromium alapú böngészőben egy vadonatúj funkciót tesztelnek, mely a fejlesztők reményei szerint a jövő hirdetésszolgáltatási-modellje lehet – legalábbis Brendan Eich alapító szerint, aki a Mozilla egykori fejese is volt. Ez az első blockchain alapú hirdetési platform, a Brave az úgynevezett BAT (Basic Attention Token) tokeneket használja fizetőeszközként. Azok a szerencsés kiválasztottak, akik már elkezdték a rendszer tesztelését egy havi költségkeretet kapnak, ez jelen pillanatban 15 BAT (nagyjából 4,41 dollár).
A felhasználók a BAT-ot egyelőre arra csak használhatják, hogy kedvenc weboldalaikat támogassák ezzel az összeggel, ám a jövőben arra is lesz mód, hogy átváltsák más pénznemre azt – ekkor valósulhat meg, hogy némi pénzre tehetünk szert a szörföléssel. A döntés olyan szinten a mi kezünkben van, hogy az „about:preferences#payments” parancsot begépelve pontosan szabályozhatjuk, mely site-okat kívánunk jutalmazni (fenti kép).
Természetesen arra is van mód, hogy megmaradjunk a reklámmentességnél – ez egyébként az alkalmazás egyik alapelve is –, ilyenkor a Brave legfeljebb azokat a hirdetéseket engedi át, melyek egy sor kritériumnak felelnek meg – pl. minimális mértékben lassítják a böngészőt. A fejlesztők a bruttó bevétel 70%-át kívánják BAT-ként kifizetni a felhasználóknak, ezenfelül érdemes megjegyezni, a fenti modellben helyet kapó reklámok személyre szabottan (régió, nyelv) érkeznek.
A szolgáltatás tesztelésére a Brave fórumán már lehet jelentkezni – ehhez ide kell kattintani.