128 százalékos túlhajtás?! Hmm… elég jó.
A profi overclockerek általában a nagyvadakra utaznak, SPLAVE azonban úgy gondolta, hogy az alsóházban is érdemes egy próbát tenni. Az NVIDIA a Pascal architektúrát kifejezetten magas órajelek elérésére tervezte, így némi átalakítást követően – a kártya kiegészítő tápellátást kapott (erről bővebben lentebb) – a megfelelő hűtés kialakítására került a hangsúly. Utóbbi természetesen folyékony nitrogén volt, ez egy bevált módszernek számít ebben a szakmában.
Közel 2,80 GHz-en pörgött ez a chip.
A fent látható eredmény a hwbot.org portálról származik, a szénné hajtott GeForce GT 1030 a 3DMARK 03 alatt mutatta meg erejét. A grafikus processzort egészen 2 794 MHz-ig sikerült nyúzni – a leírás szerint, mert a képen 10 MHz-cel lassabbnak tűnik –, a memóriák is szépen tartották a lépést: 2 319 MHz, ami pontosan 54%-kal lépi túl a referenciát. Az őrületesen magas órajelet részben a következőknek tulajdonítjuk:
- Feltehetően az aggastyán mérőprogram nem tudott olyan szintű terhelést okozni, mint az újabb kiadások.
- A 64 bites memóriabusz miatt a GPU „etetése” nem volt elégséges – relatíve alacsony kihasználtsággal futott.
Az mindenesetre vitán felül áll, hogy a 106 356 pont igencsak impozáns eredmény, ez megközelítőleg a Radeon HD 7950/7970 szintje.
A rekorder masina munka közben.
Ha nem csal a szimatunk, akkor az ott a képen az EVGA EPOWER V, ami egy 12+2 fázisú, három 6 tűs PCIe-tápkonnektorral dolgozó VRM modul. A cucc lényegesen drágább, mint a GeForce GT 1030, de szemmel láthatóan megérte alkalmazni.