Mindent kipróbálunk, mindenről elmondjuk a véleményünk.

Lassan összemosódik a virtuális világ az élővel

2018. március 23. - annyi amennyi

A valós idejű számítógépes grafika hamarosan átlépi a célvonalat, és akkor már nem fogjuk tudni mi valós és mi nem.

Unreal engine 4 logo

 



 

A lent megtekinthető videót az Epic Games egy technológiai demonstrációnak szánta (a Game Developers Conference fejlesztői rendezvényen mutatták be); az NVIDIA RTX (ray-tracing) technológia mellett egyúttal az Unreal Engine 4 képességeit is sikerült bemutatni. A ray-tracing a fényforrás által kibocsátott fénysugarak nyomon követésén alapul, gyakorlatilag az emberi szem működésének számítógépre ültetéseként is felfoghatjuk. A fény útjának követésével – milyen tárgyakkal ütközik, a fény mely része nyelődik el, stb – rendkívül realisztikus látványvilágot kapunk, csakhogy ezért olyan szintű számítási kapacitással kell fizetnünk, ami jelen pillanatban halandó ember számára elérhetetlen.

 



 

Mindenesetre a fejlődés töretlen, a zöldek a Volta GPU családot már felkészítették a ray-tracing kihívásaira, úgyhogy az elkövetkező hónapokban biztosan látni fogunk még ehhez hasonló erőfitogtatásokat.

 



 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gadget-hardver.blog.hu/api/trackback/id/tr3813774176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.