Mindent kipróbálunk, mindenről elmondjuk a véleményünk.

Így néznek ki a jövőben a számítógépes játékok!

2018. február 09. - annyi amennyi

A fotorealisztikus grafika csak egy karnyújtásnyi távolságban van, ez már szinte megkülönböztethetetlen a valóságtól.

echdemo exploring the limits

 

A lent megtekinthető videót („A valós idejű renderelés határainak feltárása”) Rense de Boer készítette, aki egyébként már nem először hívja fel magára a figyelmet professzionális minőségű 3D animációival. A szakember önéletrajza szerint 14 éve űzi az ipart, ez alatt számos jó nevű fejlesztőcégnél (DICE, Epic Games, Sony, V1 Interactive) megfordult. A videó végén majd láthatjátok, a technikai alapot ezúttal az Unreal Engine motor szolgáltatta.

Elképesztően jól néz ki!

A valós időben manipulálható technológiai demonstráció magától értetődően nem hétköznapi meghajtást igényel: Intel Core i7-5960X, 64 GB RAM és két darab NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti volt a munkagép. A csúcsminőségű grafika a jelenben mutatja meg a jövőt, mert minden bizonnyal eltart még pár évig, amíg egy hétköznapi PC könnyedén megbirkózik az ilyen magas szintű kihívásokkal.

 

 

 

.

A bejegyzés trackback címe:

https://gadget-hardver.blog.hu/api/trackback/id/tr8813647586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

népszopás 2018.02.09. 19:33:21

legalább lehet majd valósidejű természetfilmet forgatni, ha addigra már úgysem lesz :)

Treff Bubi 2018.02.09. 20:30:09

Pontosabban: amíg ez a konfiguráció egy hétköznapi pc áráért kapható lesz:)

Albert Ejstejn 2018.02.09. 23:15:22

Nyilvan atveres. Kiment a kertbe videozni, aztan rafogta, hogy O rajzolta.

Alick 2018.02.10. 08:53:26

Tök jó, de ezt már nagyfelbontású VR-ban körüljárhatóan szeretném élvezni.

Pootj 2018.02.10. 08:53:37

A grafika ergyre jobb,a játékélmény egyre gyengébb...

Pootj 2018.02.10. 08:53:47

Egyébként ki fogja ezt az egészet ilyen részletességgel lemodellezni és texturázni? Az egész grafikai workflow felduzzad miatta? Erre is ki kéne találni valamit.

grafikusmsz 2018.02.10. 09:13:44

@Pootj: természetesen sokszáz grafikus, és kvázi minimálbérért, mert a játékosok fizetni nem akarnak majd a játékokért

midnightcoder2 2018.02.10. 11:09:26

@Pootj: Valamennyire azért ez is automatizálható. Lásd Makehuman, a különféle játékokba épített terrain generátorok amivel a tájat elég nagy mértékben meg tudod csinálni, plusz a Unityben még fákat is tudsz "rajzolni" a tájra. Ettől persze azért messze van a végeredmény, de azt amit úgy 15 éve tudtak a játékok e téren, kb. 10 perc alatt te is összerakhatod egy szál grafikus nélkül.

Amúgy a Unity is tud szép dolgokat:
www.youtube.com/watch?v=DDsRfbfnC_A&feature=youtu.be

Haemologin 2018.02.10. 11:09:30

@Pootj: Már most is online library-kból szedik le a közösség által lemodellezett tárgyakat. A természetben és a civilizációnkban előforduló gyakori objektumokat leginkább az átlag felhasználók készítik el (persze azok akik értenek legalább hobbi szinten a modellező szoftverekhez). Ezt felteszik és packokban adják el jó pénzért. Pl rocks/Cliffs/Stones model and texture pack. Így tehát csak az arcokat, esetleg idegen lényeket, fantasy és scifi elemeket kell majd modelleznie a játék készítőinek.

2018.02.10. 11:09:34

@Pootj: már ki van, a titok a 3d scannelés. vannak cégek, akik ezzel foglalkoznak, tehát nem modellezgetnek, texturázgatnak, hanem scannelnek egyet, és kész.
megascans.se például ilyesmivel foglalkozik
itt egy másik game engine demója, ez is ilyen technológiával készült:
www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=DDsRfbfnC_A

2018.02.10. 11:09:35

@Pootj: nem modellezik
3d scannelik a természetet, nem új technológia, csak most bírja már el a HW.
tehát mikor ezt látod, felejtsd el a modellezős, textúrázós grafikus siserehadat.
Pistike kimegy a 3d scannerrel az erdőbe, és behúzza. Vannak már cégek, akik ilyen modelleket árulnak, ezzel foglalkoznak (főleg filmeseknek)
ez szintén így készült, ez is realtime, csak másik engine:
www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=DDsRfbfnC_A
a cég, aki szállította a 3d-s scannelt objecteket:
megascans.se/

steery 2018.02.10. 12:13:04

A jövőben az egyre erősebbé váló mesterséges intelligencia programok fogják elvégezni a kulimunkát. Szóval a hálivúdi filmek végén látható kilométeres stáblistáknak is lassan leáldozik. Ma még tízezer ember rajzolja az új szuperhős filmeket, pár év múlva már csak tíz ember kell hozzá, aki felügyeli a tervező és rajzoló rendszert. Aztán egyre több magánember áll össze kis csapatokba, hogy saját filmeket forgassanak, nem csak rajongói filmeket, hanem bármit.
A jövőben a legnagyobb gond nem a filmek elkészítése lesz, hanem az, hogy megkülönböztessük a valóságot a kamutól, ha már valós időben is lehet manipulálni a híreket, élő közvetítéseket. Majd pedig az, hogy kb. ezerszer több film fog készülni, mint amennyit nonstop képernyőbámulással meg lehetne nézni. A túlkínálat csökkenti majd az egy filmre eső bevételeket, de ez nem lesz baj, mert közben az előállítási költségek is megzuhannak a programozott színészeknek, díszleteknek köszönhetően.
Ami érték lesz: dizájnernek lenni. Olyan fickónak, aki új, egyedi, szép, látványos formavilágot tud kitalálni, amilyen még nem volt.

EssEm 2018.02.10. 15:05:25

Hozzátenném hogy szuperközeliket látunk páfrányokról. Van egy snitt pár fa koronájával, de nem tépázza szél az ágakat.

Megnézném hány FPS-en szenvedne ez a config, ha mondjuk egy hegyoldalt kéne ilyen részletességgel renderelnie, csak mondjuk párszáz méter látótávval.

2018.02.10. 16:47:36

@EssEm: megoldható, lod-ot készíthetnek akár automatikusan is.vagy a geometriát görbékből építik fel, és azt olyan minőségben renderelik, amennyire a látótávolság megkívánja. Azt nem mondom, hogy a világ legegyszerűbb dolga, de egy FPS játéknál nem feltétlen van erre szükség. Nem kell minden játéknak openworld-nek lennie.

Korunk egyik legnagyobb gondolkodója · http://magiavali.blog.hu 2018.02.10. 17:35:40

@steery: Lehet olcsóbb nem lesz tőlük a film, csak a profit lesz nagyobb.

satie · http://321.hu/sas 2018.02.10. 18:24:42

bizonyos felnőttjátékoknál hasznos lehet ez, én a 16 színű grafikák fantáziadús világot sírom vissza, Ultima Underworld, Blake Stone, és még sokan... :)